Krzyż wpisany w kontury Katedry Warszawsko-Praskiej. Dwa symbole składają się na nowe logo Diecezji Warszawsko-Praskiej. Wcześniej w materiałach promocyjnych i biurowych wykorzystywany był herb Pragi, który pozostanie w obiegu urzędowym między innymi na pieczęciach.
– Chrześcijaństwo od dawna posługiwało się znakami takimi jak krzyż czy ryba. Dzięki wprowadzeniu logo będziemy, jako Diecezja, bardziej rozpoznawalni – podkreśla Biskup Warszawsko-Praski Romuald Kamiński.
Nowy logotyp zaprojektował kleryk Mateusz Kania, alumn Wyższego Seminarium Duchownego Diecezji Warszawsko-Praskiej. Logo nawiązuje nie tylko do symboli związanych z Kościołem, ale też do barw narodowych i historii – wyjaśnia.
Logo, zgodnie z dzisiejszymi standardami, jest proste i w łatwy sposób można je odtwarzać. W ramach pracy nad znakiem Diecezji przygotowany został tzw. katalog znaku, który określa zasady funkcjonowania logo. Dostępne będą różne wersje kolorystyczne, które będzie można wykorzystać w materiałach informacyjnych, promocyjnych oraz na stronach internetowych i mediach społecznościowych