Pielgrzymka seminaryjna do Czerwińska

Zgodnie z tradycją lat ubiegłych na początku października wspólnota naszego seminarium
wyruszyła na pielgrzymkę do jednego z sanktuariów maryjnych. Tym razem dotarliśmy do
Czerwińska nad Wisłą, gdzie w jednym z najstarszych kościołów w Polsce króluje Matka Boża
Pocieszenia. Naszymi modlitwami jednoczyliśmy się z uczestnikami wydarzenia „Różaniec do
granic”.
Czerwińsk nad Wisłą to niewielka miejscowość położona w drodze pomiędzy Warszawą a Płockiem
kryjąca jeden z największych zabytków architektury sakralnej Mazowsza i Polski – zespół klasztorny
kanoników regularnych sięgający swoimi początkami XII wieku. Obecnie od ponad osiemdziesięciu lat
opiekę nad tym miejscem sprawują księża salezjanie.
W sobotę, 7 października, udaliśmy się do Czerwińska nawiedzić sanktuarium Matki Bożej
Pocieszenia, której wizerunek znajduje się w romańskim kościele już ponad czterysta lat. Wyjazd
rozpoczęliśmy wspólną modlitwą brewiarzową.
Po przybyciu mieliśmy okazję zapoznać się z postaciami „poznańskiej piątki”, grupy pięciu
błogosławionych wychowanków oratorium salezjańskiego z czasów II wojny światowej dzięki
projekcji filmu im poświęconego. Następnie uczestniczyliśmy we mszy świętej wraz z lokalną
wspólnotą „Wieczernika modlitwy”. Po posiłku, który zjedliśmy z kapłanami posługującymi w
sanktuarium, udaliśmy się na zwiedzanie bazyliki oraz zespołu klasztornego, w którym mieści się m.in.
izba pamięci kardynała Augusta Hlonda oraz małe muzeum misyjne.
Przez cały dzień łączyliśmy się duchowo z uczestnikami wydarzenia „Różaniec do granic”. Matce Bożej
zawierzaliśmy nasze intencje odmawiając wszystkie części różańca.
Pielgrzymki rozpoczynające rok akademicki stały się już tradycją naszego seminarium. Już od kilku lat
klerycy wraz z kadrą wychowawczą na początku października odbywają pielgrzymkę do jednego z
sanktuariów maryjnych. W zeszłych latach odwiedziliśmy m.in. sanktuaria w Wąwolnicy i Łowiczu.

Podoba Ci się ten artykuł? Podziel się w mediach społecznościowych!